CAROL CHRISTIAN POELL VOL.3 “LM/2498”, “LM/2599”, “LM/2599GP”

LM/2498

“OBJECT DYED. LINED SCARSTICHED. LEATHER JACKET”

LM/2599 

“OBJECT DYED.LINED.HIGH NECK. LEATHER JACKET”

 LM/2599GP

“OBJECT DYED. ARTHROTHIC ELBOW & HANDS. LEATHER JACLET”

ccp 99999

CAROL CHRISTIAN POELLのアイテム群は一見ベーシックでありながら

1つ1つディテールにデザイナーの拘りを感じる。

テイラー出身の彼ならではの完成度の高い作品には熱狂的なファンが多く、

特にレザーシリーズは世界中で絶大な支持を持つ。

 

CAROL CHRIATIAN POELL collections are basic visibly and also have artisan expression in each details.

The high degree of completion collections depending on his tailor technique is fascinating many big fans,

especially leather pieces gets props all over the world.

CCP 2

“OBJECT DYED. LINED SCARSTICHED. LEATHER JACKET”

通称「襟付きレザーブルゾン」は定番の人気商品として知られる。

重厚なレザーで形成され男性的なデザインでありながら繊細なステッチ使いは

手間と時間が要するものであり技術的にも高度だと言える。

それでいてシンプルなデザインであるからこそ細部のディテールが際立つ。

またシルエットはダブルジップとなっており、

無理なく身幅に合わせて美しいシェイプで着用する事ができる。

 

“OBJECT DYED. LINED SCARSTICHED. LEATHER JACKET” became standard model of this maison.

Although the masculine design is made by imposing leather,

sensitive stich work is needed much labor and time.

The simple design emphasize technical details.

The front double zips are for adjusting great shape of chest.

It is one of factor to make beautiful shaping lines.

CCP 3

アームホ-ルは袖筒を前面に出し、

人体の構造に合わせた美しいカーブラインを描いている。

またエルボー部分に切り替えがある事によりアームの可動域を広げ、

無理なく動きをサポートする。

このような実用性に富んだデザインも彼のテーラード技術に裏付けられると言える。

 

Armholes are pull ahead of body as curve lines depending on the body structure.

Moreover, the switch of elbow support the arms being comfortable for moving.

Such as this practical design is also backed up his tailor technique with deeds.

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ポケットはL字型のデザインになっておりマチをとっている。

zip部分や袖口にはシルバーフックが付いており、より無骨な雰囲気を漂わせる。

 

Front pockets draw L lines and have gusset design.

Silver hooks with rust create rough atmosphere.

CCP 5

後ろ身頃の裾は綺麗なカーブを描いてラウンドしている。

特筆すべきは前面がセットインなのに対し、

一番テンションの掛かり易い背面の肩周りはラグランになっている事がわかる。

このように着用時の負担を軽減してくれる実用性に富んだ構築的なデザインこそ

CAROL CHRISTIAN POELLの真骨頂と言えるだろう。

 

The bottom of back draws round curve line.

Even if the front shoulder designs are set-in, backs are raglan design

because the points have to bear the burden in body movement.

This inimitable idea shows true worth of CAROL CHRISTIAN POELL.

CCP 6

“OBJECT DYED.LINED.HIGH NECK. LEATHER JACKET”

通称「ハイネックレザーブルゾン」もまた同ブランドを象徴するレザージャケットの一つである。

斜めに走るフロントジップ、美しく繋ぎ合わされたシームラインは

重厚なレザーの印象をミニマル且つモードに昇華させる。

各部位が一枚革で採られているにも関わらず、

身体の形に合わせた形成をしている事から構築的で複雑なパターニングである事がわかる。

 

“OBJECT DYED.LINED.HIGH NECK. LEATHER JACKET” is also a symbol of this maison.

The front zip runs diagonal way, seams are lined beautifully.

These make the imposing leather atmosphere to be minimal and mode.

Though each leathers are constructed as one piece, the

patterning is so complicated

because of the shapes that fit to body line.

 

同じくダブルジップとなっており、

無理なく美しいシルエットで着用する事ができる。

また襟付きレザーブルゾンとは異なったポケットのデザインも特徴的だ。

襟付きはポケットにマチがあったのに対し

ハイネックはアウトポケットが付いており中に折り込むことができる。

 

Same to others, the double zips accept a part to make beautiful lines.

And the out pocket design can turn into it.

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スリーブ及び後ろ身頃は一枚革で形成されており、フィット感を生み出す。

後ろ身頃の裾のカッティングはストレート。

またそれが製品染めで染め上げられることにより縮みが生じ不規則なラインを描く。

zip部分には染色の過程で錆びたスナップが付いており独特の雰囲気を醸し出す。

これも製品染めの風合いであり味とも言えるだろう。

 

The fitting of sleeves and body is splendid because of the one piece patterning.

The bottom cutting of back was straight.

However it became inordinate line because of the object dying.

The rust of metals also affected by it.

These are the tastefulness of the dying way.

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“OBJECT DYED. ARTHROTHIC ELBOW & HANDS. LEATHER JACLET”

通称「ハイネックグローブ付レザーブルゾン」のベースはハイネックレザーと同様であるが、

エルボー部分、腕の甲にはプロテクションと称してチタンを使用している。

また立体的な手の形を表現する為、

グローブには繊細なパターンとステッチワークが施されている。

このような一見過剰とも取れる程の凄まじいデザイン性こそ、

近未来的な世界を表現するCAROL CHRISTIAN POELLらしい作品であると言える。

 

The base design of “OBJECT DYED. ARTHROTHIC ELBOW & HANDS. LEATHER JACLET” is same to

“OBJECT DYED.LINED.HIGH NECK. LEATHER JACKET”.

Specific features are the titan of hands and elbows as protections.

And the sensitive patterning and stich works make them possible to create real hand shapes.

Although it might be excessive design as it looks,

CAROL CHRISTIAN POELL have expressed Neo-futuristic atmosphere like this.

 

ハイネックレザーとは異なり袖口の内側にはzipが付いている。

そこから手を出すことにより2パターンの着こなしが可能である。

Regarding the grove parts, wearer can take hands out of this jacket via inner zips.

It make being able to exploit some opportunities.

ccp アップ

今回のレザーシリーズはホースレザーを使用。

SHELTERⅡでは1番人気が高く定番の素材だと言える。

滑らかな銀面に浮かぶ特有の艶感は圧巻である。

素材は固くまるで鎧のようだと評される程である。

 

All introduced leathers are horse leather ones.

It is the most popular material in SHELTERⅡ.

The lucid surface on the smooth grain are splendid.

And the feeling is so hard as if it is like an armor.

 

 

鞣された革を成型し染色用の樽で回転させながら製品染め(オブジェクトダイ)される為、

レザーの銀面には傷とよれが生まれ、更にジップ等の金具部分には錆が付く。

それを温風によりゆっくり乾燥させた後、

職人の手仕事により丁寧に磨き上げられる事により、

唯一無二の艶感とヴィンテージな風合いが生まれるのである。

 

Firstly, tanned leathers are made shapes as a leather jacket.

After that, it is dyed in tumbler with rolling.

Shrinks and little scars appear on the grain and metals such as zips are rusted.

Then, it is dried with warm air gradually.

Finally artisan polishes it by hands for finishing.

These are why it has specific lucidness and vintage atmosphere.

ccp 混合

またレザーによりその特徴はさまざまであり固さや、シボ感、

それらは経年変化にも違いが現れる。

 

Of course, there are different features in each leathers such as kangaroo and bison,

and they will be appear each aging.

 

バイソンは重厚感のある素材でありながら、

柔らかい上、耐久性が高い革である。

着用に伴い銀面のしぼ感が強く出てくる経年変化を見せる。

 

Bison is the most imposing and durable material although it has good feeling softness.

Uneven grain appears on the surface gradually with aging.

 

一方カンガルーは柔らかな素材でありながら表面にはり感を残した素材である

また、その強度の高さや軽さには定評があり着心地の良い素材である。

The other side, kangaroo leather is also durable but little hard though flexible and light material.

So I can say that the material is the most comfortable comparing others.

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また、CAROL CHRISTIAN POELLでは色によって鞣しや加工を使い分けている。

BLACK・D.GREENに使用されるレザーはベジタブルタンニング

若しくはオイルタンニングで鞣されたレザーを使用している。

その他の色はオイルタンニングレザーを使用。

同じレザーであっても硬さ・シボ感・手触り・着心地に至るまで

その様相、着用感は全く異なる。

 

CAROL CHRISTIAN POELL uses different leather tanning and processing for each color.

Vegetable tanning and Oil tanning is for black and dark green.

And only Oil tanning is for other blighter colors. Hence,

there are distinct differences of aspect, hardness, touch, and foot comfort in each color.

CCP 最後

CAROL CHRISTIAN POELLは製品一点一点にトータルナンバーがあり

ナンバリング通り生産量の少なさが伺える。

また、ハンドメイドで仕上げている為製品の制作年月に時間を費やす事が

多いのも有名である。

このような長い工程を経て生まれる特別な一着こそ、

CAROL CHRISTIAN POELL珠玉の作品と言える。

 

There is each product number in CAROL CHRISTIAN POELL creation.

Anyone can guess how production is difficult according the few numbers.

It is famous to take enormous time for handmade production.

This must be special masterpiece of CAROL CHRISTIAN POELL that is created via long complicated processes.

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